• kontakt@project-ya.pl
  • 500-425-355
COPYWRITING – ciekawa praca

Copywriter to zajęcie traktowane nieco po macoszemu. Stereotyp, że to praca trochę dla osób bez ambicji czy pomysłu na życie albo wyłącznie dorywcza i nie „na poważnie” panował jeszcze kilka lat temu.

Postrzeganie tego rodzaju aktywności na szczęście zmieniło się diametralnie ale nadal owiane jest wieloma niedopowiedzeniami. Na czym polega ten zawód i z czym się wiąże?

Czym się zajmuje copywriter?

Najprościej rzecz ujmując, copywriter zajmuje się zawodowym pisanie tekstów. Można traktować jego pracę jako podstawowe i opłacalne źródło utrzymania.

Można też, jako formę dodatkowej pracy po godzinach bez specjalnych widoków na rozwój osobisty. Sam zainteresowany najczęściej szczęśliwy, że może to zajęcie wykonywać gdyż praca freelancera bardzo mu odpowiada.

Teksty pisane są na konkretne zlecenia i w zależności od potrzeb zleceniodawcy, znacząco różnią od siebie tematyką i zależą od branży. Pisząc unikalne teksy lub slogany reklamowe, copywriter, łączy bycie pomysłodawcą kreatywnych haseł, tekstów i materiałów z byciem redaktorem swoich prac i ich bieżącą korektą.

Głównie zajmuje się pisaniem tekstów, które są wykorzystywane do publikacji na blogach firmowych, ulotkach, reklamach, stronach internetowych. Tworzy opisy kategorii, podkategorii i produktów w sklepach internetowych.

Ponadto może zajmować się pisaniem skryptów lub scenariuszy do wszelkiego rodzaju reklam, które słyszymy lub widzimy w mediach. Tworzy artykuły tematyczne jak i te wykorzystywane do pozycjonowania stron.

Jakie szanse daje copywriting?

przede wszystkim daje szanse tym, którzy lubią nieustannie rozwijać się i podnosić sobie poprzeczkę,

wymaga podnoszenia kwalifikacji aby nadążyć za zmieniającymi się trendami w komunikacji, wyszukiwanych frazach (szczególnie jeśli są to teksy do pozycjonowania), używanymi zwrotami, itd.,

daje niezależność w pracy i nie wymaga siedzenia przez 8 godzin w biurze dzięki możliwości pracy zdalnej – copywriter ma elastyczną pracę i wszystko zależy od terminu w jakim zlecenie ma zostać wykonane, jeśli więc lubisz pracować ciemną nocą lub o takich porach kiedy innym nawet nie chce się pomyśleć o pracy to zdecydowanie to zajęcie na to pozwala, unikalność i różnorodność projektów nie pozwala się nudzić gdyż każde zadanie może być zupełnie inne, dotykać odmiennej branży i formy zlecenia.

Copywriting – istotne informacje

Jeśli sądzisz, że to praca, w której można zacząć od zera, tylko dlatego, że zawsze lubiłeś pisać uważaj. To podejście jest bardzo mylące i może w zderzeniu z postawionymi wymaganiami pęknąć jak bańka mydlana. Pisanie jest sztuką, którą doskonalimy przez całe życie.

Każdy tekst powinien wzbudzać zainteresowanie, być dopasowanym do obrazów lub dźwięków, z którymi ma współistnieć. Ponadto kreatywne podejście piszącego nie powinno być przysłowiowym laniem wody ale prowadzić do celu, trafiać w sedno zagadnienia , szczególnie jeśli ma to być reklama internecie. Cały temat i słowa kluczowe powinny być użyte we właściwej formie a selektywnie dobierane pozwalać zapaść w pamięci odbiorcy.

Promocja firmy w Internecie czy reklama w mediach społecznościowych rządzi się swoistymi regułami i należy je najpierw poznać aby zacząć właściwie je stosować. Warto zwrócić uwagę na cały warsztat pracy copywritera bo to co przeciętnemu przedsiębiorcy nie jest znane, copywriter powinien mieć w przysłowiowym „małym palcu” np. dla celów pozycjonowania stron ważne są nagłówki, tytuły i podtytuły, które znacząco wspomagają całe przedsięwzięcie pozycjonowania. Dobry copywriter powinien posiadać taką elementarną wręcz wiedzę.

Przed rozpoczęciem pisania konieczne jest zgromadzenie materiałów i informacji o produkcie lub usłudze, której tekst będzie dotyczył. Od copywritera zależy ile z nich wykorzysta ale posiadane przygotowanie znacząco poprawia komfort pracy i merytoryczną wartość napisanego materiału.

Wyróżniaj się od konkurencji. Pisząc w swoim stylu ale językiem zrozumiałym dla wszystkich znacząco poprawiasz odbiór oryginalnego tekstu oraz udowadniasz swoje kwalifikacje.

Tak więc posiadając własny sklep internetowy, firmę, stronę internetową warto poszukać dobrego copywritera aby pomógł stworzyć teksy wyróżniające markę. Dla większych firm wskazane aby zatrudniony był na stałe. Mniejsze mogą swobodnie korzystać z usług freeelancerów. Jednoznacznie widzimy jak dobry copywriting jest w stanie wpłynąć na nasz wizerunek w mediach a więc i wśród naszych obecnych i przyszłych klientów.

Jeśli masz pytania lub interesują cię świadczone przez nas usługi to zapraszamy fo kontaktu.

Call Now ButtonZadzwoń do nas