Sztuką marketingu jest umiejętność trafienia do odbiorcy z odpowiednim przekazem. W tym celu dokonuje się analizy klienta, jego zainteresowań i potrzeb. Jednakże dystrybucja takiego przekazu nie jest prosta.

Na świecie zarejestrowanych jest 4,9 miliarda kont mailowych. Szacuje się, że do końca 2019 roku ich liczba przekroczy 5,6 miliarda! (Email Statistics Report) Dla porównania – Facebook posiada nieco ponad 2 miliardy użytkowników, Twitter 328 milionów, Instagram może pochwalić się 700 milionami użytkowników, a Snapchat zaledwie 255 mln (Statista).

E-mail marketing to jedna z form marketingu bezpośredniego, a ściślej rzecz ujmując jeden z rodzajów marketingu internetowego, który za główne narzędzie komunikacji z odbiorcą przyjmuje pocztę elektroniczną. Z racji swojej efektywności oraz względnej łatwości obsługi, a także konkurencyjności ceny jest powszechnie wykorzystywany przez większość firm działających w branży e-commerce oraz inwestujących w wysoką jakość strony internetowej swojego przedsiębiorstwa.

Według Direct Marketing Association rozwiązanie to przynosi korzystającym z niego firmom zwrot w wysokości $43 za każdego zainwestowanego $1.Jak wynika z badań firmy Gemius, 98% z wszystkich polskich przedsiębiorstw, które promują się w dowolny sposób w Internecie, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną.

E-mail marketing w pigułce

Marketing internetowy może przyciągnąć więcej ludzi do Twojej strony, dać Ci kolejnych klientów, zwiększyć obroty Twojej firmy i zintensyfikować sprzedaż produktów. Jeśli dopiero zaczynasz prowadzić swoją strategię marketingową online, to dziś zaprezentuję Ci listę podstawowych rzeczy do zrobienia, aby postawić na nogi biznes internetowy.

W dobrym email marketingu chodzi o coś więcej, niż tylko o podrzucenie klientowi maila do sklepu, czy strony www. Współczesne newslettery muszą postarać się bardziej. Chodzi o zainteresowanie wzbudzone u poszczególnych użytkowników, o indywidualnego klienta firmy. On jest tu najważniejszy. A przynajmniej tak ma się właśnie czuć. Poza tym, email marketing może być uzupełnieniem Twoich innych działań, między innymi działań w ramach social media.

Mobilny Internet rośnie w siłę, a mobilnie naprawdę często sprawdzamy pocztę W mobilnym Internecie siła! A co Wasi klienci robią przy okazji mobilnego surfowania po sieci? Odbierają pocztę. No właśnie, jedną z najczęściej wykonywanych mobilnie w sieci czynności, jest sprawdzanie poczty. Skoro ludzie zaglądają często na pocztę w momencie, w którym mają chwile wolnego (np. jadąc autobusem, czy pociągiem), być może właśnie wtedy, nawet z nudów, przejrzą ofertę wysłaną im na maila (o ile będzie odpowiednio targetowana).

Kilka przykazań e-mail marketera o których warto pamiętać

  1. Działaj zgodnie z prawem.
  2. Stwórz własną bazę.
  3. Przygotuj odpowiedni szablon wiadomości.
  4. Znaj umiar.
  5. Monitoruj wyniki.

Najważniejsze korzyści email marketingu:

  • łatwiejsze dotarcie do wąskiej grupy do odbiorców
  • relacje z klientem, zaufanie
  • niskie koszty
  • oddziaływanie na decyzje zakupowe klientów
  • wiarygodności i autentyczność marki
  • wielokanałowość działań
  • wirusowy charakter

To tylko kilka, najważniejszych korzyści jakie niesie ze sobą email marketing. Nic dziwnego, że coraz więcej marek korzysta aktywnie z tej formy marketingu. Zwłaszcza, że z roku na rok przybywa wartościowych twórców, którzy dzielą się swoją pasją w internecie.

Przykuwający uwagę tytuł, atrakcyjna kreacja graficzna, konkretna treść i mailing jest gotowy. Brzmi banalnie, prawda? Okazuje się jednak, że diabeł tkwi w szczegółach. Odbiorca jest w stanie wychwycić każdy niedopracowany element i z tego powodu wypisać się z naszej bazy mailingowej.

W jaki więc sposób stworzyć e-mail z ofertą tak, by odbiorca nie usunął go przed przeczytaniem i nie wypisał się z subskrypcji? Celem mailingu reklamowego jest przedstawienie konkretnej korzyści dla klienta i z punktu widzenia klienta oraz zaciekawienie go i zachęcenie do przejścia na serwis www. Właśnie dlatego w kreacji mailingowej należy używać przejrzystych i prostych form graficznych.

Zwięźle komunikowane korzyści dla klienta podniosą skuteczność mailingu warto to robić jak najprościej, np. w punktach. Odbiorca mailingu musi od razu wiedzieć, czego od niego oczekujemy np. uzupełnienia formularza rejestracyjnego, zapisu na newsletter czy pobrania pliku (wyraźny przycisk CTA – call to action).

Dobrze przygotowany mailing reklamowy wpływa nie tylko na poprawę statystyk strony, takich jak średni czas obecności na stronie czy obniżenie wskaźnika odrzuceń, lecz także na budowanie lojalności klienta i zwiększenie konwersji.

Skuteczny E-mail marketing

Sam sporządź bazę e-maili, najlepiej poprzez formularze na stronie internetowej, zapisują się do niej osoby zainteresowane Twoją ofertą, co sprawi ze marketing kierowany do nich będzie dużo bardziej efektywny.

  • personalizuj wiadomości, wysyłaj specjalnie przygotowane oferty, dostosowane do potrzeb konkretnego odbiorcy,
  • zadbaj o grafikę, wiadomość powinna być przejrzysta, jasno pokazywać cel i zachęcać do podjęcia akcji,
  • wysyłaj wiadomości maksymalnie co 14 dni, większa częstotliwość może tylko zniechęcić użytkowników,
  • wysyłki muszą być responsywne, ponieważ coraz więcej osób sprawdza pocztę przez urządzenia mobilne.

Zakończenie

Email marketing to potężne narzędzie. Badania wskazują, że jest bardzo cenione przez marketerów, a jego możliwości oszczędzają czas i pozwalają na tworzenie mailingów. Koniecznie korzystaj więc z jego dobrodziejstw, a następnie staraj się automatyzować także inne działania marketingowe.

Call Now ButtonZadzwoń do nas