Z internetu codziennie korzysta mnóstwo osób. Daje nam on oczywiście ogrom możliwości. Można w nim znaleźć wiele przydatnych informacji. Daje nam również nieograniczone wręcz pole manewru w załatwianiu interesów czy pozyskiwaniu klientów dla prowadzonej przez nas firmy.

Statystyczny Polak spędza w Internecie średnio 2 godzinny dziennie. Jak sprawić, aby stał się Twoim klientem?

Dziś przedstawię Wam, jak korzystać z internetu, aby przyciągnąć nowych klientów oraz skutecznie zareklamować Twoją działalność.

Reklamy w internecie – Google AdWords

Planując działania marketingowe wokół naszej strony internetowej musimy zadbać o racjonalny, w stosunku do budżetu i celu biznesowego, dobór kanałów promocji. Bezkonkurencyjny jest Google AdWords.

To system reklamowy firmy Google, który umożliwia wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania za pomocą linków sponsorowanych (wyszukiwarka Google) oraz reklam w sieci reklamowej (witryny, filmy, aplikacje).

System reklamowy AdWords jest cały czas rozwijany dając możliwość tworzenia zaawansowanych kampanii, umożliwiając szczegółowe targetowanie oraz dogłębne analizy. Wprowadzane na rynek są nowe rozwiązania jak np. popularne Google Shopping Ads czy promocja aplikacji. Wszystkie zmiany wprowadzane są w celu jeszcze lepszego realizowania celów przedsiębiorstwa.

Komunikaty reklamowe Google Ads wyświetlają się w sieci wyszukiwania Google już na pierwszej stronie wyników. Łączą się więc z wynikami organicznymi, oferując przejrzystość widoku. Ponadto reklamy możemy także oglądać w sieci reklamowej Google, która obejmuje ponad dwa miliony miejsc docelowych w Internecie.

Promocja strony internetowej w Google AdWords niesie ze sobą wiele korzyści i jest w wielu branżach jedną z najpopularniejszych oraz najbardziej efektywnych form marketingu internetowego.

Jej główne zalety to:

  • Szybki efekt
  • Elastyczność
  • Mierzalność
  • Precyzja

Promocja w Internecie za pomocą kampanii AdWords umożliwia dowolne kształtowanie budżetu reklamowego w zależności od tego, jakie są cele kampanii i jej planowany zasięg. Dlatego tego rodzaju reklama internetowa to rozwiązanie dopasowane do dużych, średnich, jak i nawet bardzo małych przedsiębiorstw.

Reklama w usłudze Google Merchant Center

Google Merchant Center to popularna usługa z rodziny Google. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy warto zastanowić się nad kampanią produktową Google w narzędziu Google Merchant Center.

Są to reklamy prezentowane za pomocą: zdjęcia, ceny, opisu, nazwy sklepu. Pojawiają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu słowa kluczowego np. łóżko piętrowe dla dziecka.

Kampanie produktowe w swoim działaniu są podobne do AdWords, wyświetlają się w górnych eksponowanych polach wyników wyszukiwania, a opłaty naliczane są od kliknięć.

Kampanie reklam produktowych Google to nowe możliwości dla sklepów internetowych. Teraz możesz szybko pojawić się na pierwszej stronie Google z graficzną reklamą konkretnych produktów ze swojego sklepu internetowego.

Aby wyświetlanie reklam produktowych było możliwe niezbędne jest utworzenie pliku zawierającego dane o produktach (tzw. feed) i przesłanie go na konto Merchant Center. Platforma Merchant Center służy do zarządzania plikami produktowymi.

Plik produktowy umożliwia również uruchomienie remarketingu dynamicznego, czyli reklam składających się z produktów, którymi zainteresował się użytkownik. Tego typu remarketing jest doskonałym uzupełniem kampanii produktowej.

Zalecane formaty plików w kampanii produktowej:

Przed rozpoczęciem tworzenia pliku wybierz jego format. Plik może być utworzony ręcznie lub generowany dynamicznie w formie tekstowej (.txt) i XML (.xml). W przypadku małej ilości danych istnieje możliwość tworzenia pliku produktowego ręcznie w Arkuszach Google.

W następnym artykule postaram się napisać kompletną instrukcję Konfiguracji konta Google Merchant Center – krok po kroku.

Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie strony to Twój obowiązek, jeżeli chcesz zaistnieć w Internecie. Liczba Internautów w Polsce rośnie z roku na rok. Z samej wyszukiwarki Google miesięcznie korzysta około 20 mln Internautów, co stanowi 93% łącznej ich liczby.

Jest to najlepszy dowód na to, że prowadząc biznes w Internecie, warto zadbać, aby nasi użytkownicy odnaleźli naszą witrynę internetową w wynikach wyszukiwania.

Strategia dla każdej nowej kampanii SEO powinna być ustalana indywidualnie.

Nie da się ukryć, że reklama w internecie wymaga odpowiedniego budżetu. Odpowiednio zoptymalizowana kampania potrafi jednak przynieść pożądane efekty. By jednak inwestycja się zwróciła, najlepiej zwrócić się do specjalisty.

Niezależnie od tego czy prowadzisz bloga, stronę firmową, bądź sklep internetowy, potrzebujesz pozycjonowania w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie stron internetowych to proces wymagający czasu, w przeciwieństwie do reklamy PPC, gdzie zapłacisz Google za każde kliknięcie. Z własnego doświadczenia powiem, że strony można pozycjonować samodzielnie i także odnosić sukcesy, jednak profesjonalny marketing strony zrealizuje dobra agencja SEO.

Działania SEO rozpoczynają pierwszy istotny proces pozycjonowania strony. Po przeprowadzeniu kompleksowej optymalizacji (SEO) wykonuje się działania marketingowe off-site poza obszarem pozycjonowanej strony.

Celem działań marketingowych w wielkim skrócie jest zwiększenie świadomości marki, edukowanie klientów przez marketing treści w różnych formach oraz cytowanie strony pozycjonowanej w rozmaitych miejscach Internetu, także w mediach społecznościowych.

Na początku każdej kampanii SEO, należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe, co jest podstawą do jakichkolwiek dalszych działań. Optymalizacja witryny obejmuje w sobie zarówno zagadnienia techniczne, jak i content, czyli treści na stronie, które jak najlepiej muszą nakierowywać wyszukiwarkę na słowa kluczowe, które chcemy wypozycjonować.

Wyszukiwarka to nie tylko okienko na zapytanie, lecz potężne narzędzie, którego gruntowne poznanie jest fundamentem pod skuteczny marketing. SEO wykorzystuje tę wiedzę w najlepszy sposób, wpływając na wyniki wyszukiwania na całym świecie, kształtując użyteczną i wygodnie podaną treść i opinię publiczną, realnie poprawiając UX, ale także przetasowując pozycje konkurentów biznesowych, promując marki i wpływając na zasobność portfeli właścicieli stron. Pozycjonowanie to już nie opcja, ale praktyczna konieczność.

E-mail marketing

E-mail marketing jest jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych form marketingu internetowego. Polega ona na wykorzystaniu poczty elektronicznej. To właśnie ona jest środkiem komunikacji na linii nadawca (sprzedawca) – odbiorca (klient).

E-mail marketing zapewnia dystrybucję określonego rodzaju informacji do wyznaczonego przez nadawcę targetu. Może on być zdefiniowany np. ze względu na cechy demograficzne: wiek, miejsce zamieszkania, płeć.

Co więcej, kolejne wysyłki e-maili dostarczają nam wiedzy o reakcjach konkretnych osób na otrzymane od nas informacje, w efekcie czego możemy wysyłać bardziej zindywidualizowane wiadomości do naszych odbiorców.

Dlaczego warto wykorzystywać e-mail marketing?

  • Oszczędność
  • Wysoki zwrot inwestycji
  • Masowość
  • Szybkość realizacji wysyłki
  • Elastyczność
  • Wysoka skuteczność
  • Możliwość personalizacji
  • Budowanie relacji
  • Gromadzenie danych o odbiorcach
  • Mierzalność
  • Możliwość automatyzacji
  • Ekologia
  • Trafność

Kiedy kampania e-mail marketingowa jest przygotowana właściwie, może się okazać kluczem do zdobycia lojalnych klientów i wzmocnienia pozycji marki. Co istotne, e-mail marketing pozwala na budowanie dobrych relacji z klientami, a także ich utrzymanie. Dzięki kampaniom mailowym można także wzbudzić zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą.

Media społecznościowe

Media społecznościowe cieszą się ogromną popularnością. Tylko w naszym kraju korzysta z nich ponad 80% internautów. Chociaż same nie sprzedają, mogą być wykorzystane jako sposób na dotarcie do klientów i promowanie marki. Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Pinterest czy Instagram dają duży wachlarz możliwości marketingowych.

Reklama w social media prawie zawsze spełnia kryteria reklamy „natywnej”. Dziś prawie każda firma, która chce odnieść marketingowy sukces, jest obecna w social mediach. I słusznie, bo komunikacja w mediach społecznościowych niesie za sobą bardzo dużo korzyści.

Wśród nich można przede wszystkim wyróżnić pozostawanie w ciągłym kontakcie ze swoimi odbiorcami, w tym często z potencjalnymi klientami.
Social media to nie tylko Facebook, to coś znacznie więcej. To także blogi, fora, inne platformy społecznościowe (Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin, MySpace), w tym również YouTube.

Z social mediów można korzystać wszędzie. 2 na 5 użytkowników korzysta z mediów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Social media to serwisy www, aplikacje i technologie, które umożliwiają interakcje pomiędzy użytkownikami tworzącymi wirtualną społeczność. Interakcja ta zachodzi poprzez kreowanie informacji, dzielenie się nimi i ich wymianę. Informacja ma najczęściej postać tekstu, grafiki, zdjęcia, czy też filmu.

Jakie są korzyści z reklamy w social media?

Reklama w social media to masa korzyści dla Twojej firmy. Sprawdź co może zyskać Twój biznes:

  • Pozytywny wizerunek firmy w sieci.
  • Korzyści biznesowe i zwiększenie zysków firmy.
  • Zwiększenie ruchu na stronie firmowej.
  • Zaangażowanie użytkowników i budowa ich zaufania do marki.

Facebook i Instagram to aktualnie najpopularniejsze platformy społecznościowe. Warto to wykorzystać tworząc strategię marketingową firmy.

Portale społecznościowe pozwalają również na dość precyzyjny wybór grupy docelowej, do której firma chciałaby dotrzeć ze swoją ofertą. Będzie to już oczywiście opcja płatna, ale bardzo dokładna.

Nie wolno nam zapominać, że odpowiadanie na zapytania o ofertę, komentowanie, wymiana kontaktów z partnerami biznesowymi i stałymi klientami jest najważniejsza. Droga dotarcia Klienta do naszej oferty czy odpowiedzi na nurtujące pytania musi być najkrótsza, a zatem powinniśmy być konsekwentni i regularnie odwiedzać nasze profile. Warto również zadbać o monitoring mediów.

Przeglądając fanpage różnych marek na Facebooku dochodzę do wniosku, że reklama społecznościowa naprawdę ma sens.

  • Po pierwsze użytkownicy nie traktują jej stricte jak reklamy i naprawdę ochoczo zbierają się wokół swoich ulubionych marek, a informacji przekazywanych za pomocą social media wcale nie traktują jak komunikatów reklamowych, raczej wchodzą z nimi w rozmaite interakcje.
  • Po drugie tylko w Internecie mamy możliwość dotarcia do naprawdę dużej liczby osób, co w przypadku reklamy jest najważniejsze.
  • Po trzecie pamiętajmy, że dobra reklama to skuteczna reklama, a dziś dobra i skuteczna reklama, to reklama społecznościowa!

Reklama banerowa

Reklama polegająca na odpłatnym umieszczaniu banerów reklamowych na innych serwisach. Z faktu, że jest coraz mniej skuteczna (np. poprzez stosowanie AdBlocka i innych dodatków blokujących reklamy) oraz zastępowana przez content marketing, powoli odchodzi w zapomnienie. Klikalność takich reklam jest wręcz znikoma. Ponadto w topowych polskich serwisach taka reklama jest bardzo kosztowna.

Content marketing

Kampania content marketingowa zakłada pozyskania z góry ustalonej ilości zapytań. Na tej podstawie, dzięki posiadanemu doświadczeniu, jesteśmy w stanie oszacować potrzebny budżet aby osiągnąć ustalony cel. Ważnym czynnikiem w tej formie reklamy jest unikalność. Treść musi być niepowtarzalna – zabronione jest jakiekolwiek kopiowanie tekstów z innych źródeł.

Marketing szeptany

Buzz marketing, czyli marketing szeptany to forma marketingu, która wraz z rozwojem internetu wciąż zyskuje na popularności. Jak sama nazwa wskazuje, polega on na “szeptaniu” konsumentom o danej marce, usłudze czy produkcie i jego zaletach. Celem jest wywołanie dyskusji o danej marce lub firmie, ale w sposób naturalny i niewymuszony.

Marketing szeptany zapewnia dużą wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów.

Jak prowadzić skuteczny marketing szeptany?

Znalezienie miejsca do przeprowadzenia dyskusji jest jednym z filarów, na których buduje się powodzenie kampanii, dlatego marketer musi wykazać się doskonałą znajomością tematyki i biegle poruszać się po różnego rodzaju forach.

Z założenia powinien w naturalny sposób włączać się do już rozpoczętych i aktywnie prowadzonych dyskusji, by przy kolejnych wpisach móc skutecznie wprowadzić do dyskusji określony produkt.

Wpisy muszą wyglądać naturalnie, ale niedopuszczalnym jest posługiwanie się łamaną polszczyzną, czy popełnianie błędów. Bezspornie każdy wpis musi być nawiązaniem do tematu lub odpowiedzią na zadane pytanie.

Wątki komercyjne muszą być odpowiednio wyważone i podawane w formie przykładu czy zapytania. Każdy wpis musi być w pełni merytoryczny i wartościowy, a swoją treścią powinien zachęcać, intrygować lub odpowiadać na poruszane przez użytkowników kwestie.

Dobrze przeprowadzony marketing szeptany w Internecie wspiera budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a także pomaga wzbudzać i utrzymywać zaufanie użytkowników oraz obecnych i potencjalnych klientów. Pozwala również lepiej poznawać potrzeby oraz oczekiwania konsumentów dzięki wnikliwej obserwacji wymiany opinii.

Różne oblicza marketingu szeptanego

Istnieją różne sposoby na wykorzystanie buzz marketingu i nawiązanie interakcji z potencjalnymi nabywcami. By wzmocnić przekaz marketingu szeptanego, warto stosować działania uzupełniające i wspierające przekaz marketingu szeptanego, takie jak:

Brand blogging – czyli prowadzenie bloga firmowego – pozwala klientowi poznać działalność firmy, a także zbudować wizerunek eksperta w danej branży.

Cause related marketing – to marketing społecznie zaangażowany, który polega na udziale marki w akcjach charytatywnych lub wspieraniu szczytnego celu, np. przekazaniu części dochodów ze sprzedaży produktu.

Community marketing – promowanie marki na forach i grupach, starając się stworzyć społeczność oraz więź z danym produktem.

Evangelist marketing – wytwarzanie w konsumencie tak silnego zaufania do produktu lub marki, że z własnej woli poleca on je innym.

Product seeding – udostępnianie próbek produktów trendsetterom z grupy docelowej.

Viral marketing – działania mające na celu stworzenie kontentu, który będzie rozprzestrzeniał się wśród odbiorców wirusowo, rozpowszechniając brand i budując pozytywną świadomość marki.

Nie ulega wątpliwości, że skuteczny marketing szeptany to bardzo ekscytująca perspektywa na promowanie marek. Pozwala dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów, promować korzystny wizerunek firmy oraz, co być może najważniejsze, organicznie wywołać dobre skojarzenia z marką.

Amplyfying

Istotnym elementem marketingu są nie tylko działania obliczone stricte na sprzedaż, ale także na budowanie wizerunku marki, w tym poprzez dostarczanie potencjalnym klientom rzetelnych informacji.

Można prowadzić działania w sposób mniej lub bardziej zakamuflowany. Jedną z metod jest tzw. amplyfying, czyli działania zmierzające do budowania silnej obecności danej marki w sieci.

Remarketing

Remarketing – rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu reklamowego Google AdWords. Kampanie tego rodzaju wykorzystywane są w celu powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy/produktu.

W dobie bardzo dużej ilości przekazów reklamowych rozwiązanie to pozwala skutecznie docierać do potencjalnych Klientów i zwiększać sprzedaż.

Zasada działania:

  • Użytkownik wchodzi na stronę internetową.
  • Google umieszcza plik cookies w przeglądarce, że dana osoba odwiedziła stronę internetową.
  • Użytkownik opuszcza witrynę i przegląda strony będące w sieci reklamowej AdSense (obejmują serwisy każdej wielkości i dowolną tematykę).
  • Plik cookies uruchamia wyświetlanie reklam w sieci reklamowej.
  • Użytkownik ponownie wraca na stronę i/lub dokonuje zakupu.

Rodzaje remarketingu:

  • Statyczny – jeden przekaz reklamowy, niezależnie które części witryny użytkownik odwiedził.
  • Dynamiczny – wyświetlana jest reklama konkretnego produktu, który użytkownik zobaczył w witrynie. Ma on możliwość bezpośredniego wejścia na stronę i dokonanie zakupu. Idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych.

Kampania remarketingowa – ile kosztuje?

Koszty kampanii remarketingowej uzależnione są od liczby kliknięć. Nie ma płatności za wyświetlenie reklamy, lecz za kliknięcia i wejścia na stronę internetową. Wejścia niedokonywane przez kliknięcie w baner nie wiążą się z opłatą.

W przypadku Google AdWords właściciel/administrator witryny wygodnie zarządza kampanią i ustala budżety dzienne. Należy wiedzieć, że do kosztów remarketingu zalicza się też opłata za przygotowanie banerów, jeśli nie używaliśmy darmowego narzędzia do ich stworzenia

Remarketing stwarza nowe możliwości w zakresie tworzenia skutecznych kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google i programie partnerskim. W rezultacie umożliwia dotarcie z ofertą do kolejnych klientów.

Remarketing to narzędzie, które z powodzeniem może być wykorzystywane w każdej branży. Dzieje się tak, ponieważ nie jest postrzegany jako nachalna reklama tylko jako subtelna podpowiedź, która jest oczekiwana przez użytkownika.

Dlaczego warto reklamować się w internecie?

Mamy erę potęgi Internetu i dominacji smartfonów. Ludzie są online przez coraz większą ilość czasu. Poszukują informacji w Google i kupują przez sklepy internetowe.

Myślę, że nie masz teraz wątpliwości, że warto rozpocząć reklamowanie się w Google czy w social mediach. Obecnie Internet daje nam bardzo dużo możliwości prowadzenia kampanii reklamowej.

Warto również wspomnieć, że dzięki szerokiemu zakresowi i wysoce konkurencyjnemu środowisku internetowemu, reklama w Internecie kosztuje znacznie mniej niż inne środki promocji. Decydując się na reklamę w Internecie, nie jesteśmy ograniczeni czasowo i rozmiarowo, jak to ma się w przypadku gazet lub czasopism.

Jeśli posiadasz działalność, w której oferujesz konkretne produkty i usługi – warto skorzystać z naszych usług.

Call Now ButtonZadzwoń do nas