Reklama w social media

Chcąc skorzystać z reklamy w Internecie mamy do dyspozycji mnóstwo portali. Jak się nie pogubić i wybrać najlepsze? Zależnie od profilu naszej firmy, możliwości finansowych i oczekiwań co do zasięgu oraz grupy docelowej klientów warto zorientować się co najlepiej nam może posłużyć.

Facebook

To największa platforma społecznościowa skupiająca olbrzymi ilość wirtualnych odbiorców. Wyróżnia się dobrze rozbudowanym systemem kryteriów wyboru odbiorców reklam dzięki czemu dokładnie możemy określić odbiorców, do których chcemy trafić.

Wybierając dowolne kryteria (lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania) minimalizujemy problem trafienia do osób zupełnie niezainteresowanych naszym produktem. Możemy również wybrać kwotę jaką chcemy przeznaczyć na reklamę i czas, w którym ma być dostępna a algorytm sam dobierze właściwych odbiorców.

Doskonale sprawdzi się dla rozbudowanych kampanii jak również pojedynczych akcji marketingowych czy promocji, np. przedświątecznych, okazjonalnych itp. Pozwala docierać do odbiorców za pomocą haseł, obrazów, dźwięków, filmików, grafice.

Pozwala również zupełnie nieodpłatnie prowadzić firmowego fanpage, czyli stronę, wokół której gromadzi się społeczność fanów naszej marki. Pozwala na dodawanie postów, interakcję z odbiorcami oraz szeroko pojętą komunikację. Możemy tam prezentować nowości w ofercie, ciekawostki i wydarzenia w firmie oraz wszelkie praktyczne porady. Wymaga regularnej aktualizacji treści. Pozwala również podlinkować witrynę naszego sklepu internetowego.

Instagram

Podobnie jak na poprzednim portalu skupiamy wokół firmy naszych fanów. Możemy korzystać z płatnej reklamy lub po prostu być i dać się poznawać. Zdecydowanie wymaga pięknych zdjęć, które zainteresują użytkowników.

To one są w stanie wywołać znacznie większe emocje u obserwujących niż słowo pisane czy materiały reklamowe zachęcające do działania. Z tego powodu należy skupić się na ich jakości i całkowitym przekazie abyśmy zostali właściwie zrozumiani.

Pod tym względem bije inne platformy na głowę. Bardzo wskazane w branży kosmetycznej, modowej, odzieżowej i restauratorskiej. W znacznej mierze działa na zasadzie hashtagów, które właściwie umieszczone pozwalają na wyszukanie interesujących użytkownika treści.

Twitter

Kolejna platforma społecznościowa, na której dzielimy się z użytkownikami naszej społeczności krótkimi wiadomościami, zawierającymi spostrzeżenia, uwagi czy po prostu newsy. Ponadto z platformy tej chętnie korzystają z powodzeniem znane osoby oraz politycy. Płatna promocja pozwala zwiększyć liczbę osób obserwujących profil czy zwiększyć wyświetlenia i zaangażowanie danego twe eta.

Dodatkowo zezwala na kierowanie ruch na daną stronę internetową – w naszym przypadku może to być sklep czy strona firmowa. Twitter ponadto w dużej mierze działa na zasadzie hasztagów  (podobnie jak instagram) więc i one mogą być swego rodzaju kreowaniem trendów wśród użytkowników.

Pinterest

Pinterest, podobnie jak Instagram, skupia się głównie na treści wizualnej. Piękne obrazy i zdjęcia w znacznej mierze przyciągają uwagę kobiet, których tutaj jest zdecydowana większość. Płci pięknej jest tutaj ponad 80%. Samo działanie serwisu polega na dzieleniu się tzw. pinami, które wyglądem przypominają tablicę zapełnioną zapisanymi karteczkami.

Obraz, który jest zazwyczaj odnośnikiem do jakiejś strony lub przykuwa uwagę praktyczną radą jest dokładnie tą karteczką na naszej tablicy. Znamienitą charakterystyką tego portalu jest niejako poszukiwanie przez użytkowników źródeł inspiracji w danym temacie. Poszukują, podpatrują, porównują, obserwują by potem wykorzystać w codziennym życiu.

Natomiast jeśli chodzi o reklamę, tutaj również możemy wyróżniać własne piny, które pokażą się tym samym szerszej publiczności i dotrą do większego grona odbiorców. Świetnym pomysłem jest tutaj reklamowa artykułów z bloga, które dodatkowo przyniosą wejścia na stronę. Oczywiście artykuły powinny zawierać ładnie prezentujące się zdjęcie, które przyciągnie użytkowników swoją nieprzeciętnością. Szczególnym powodzeniem cieszyć się tutaj będą wpisy z branży modowej, projektowania wnętrz, turystyki, gastronomii.

LinkedIn

Pierwsze wrażenie i skojarzenie to myśl iż jest to swego rodzaju internetowa baza CV. Patrząc jednak na to z szerszej perspektywy, można dostrzec, że jest to prężnie działająca platforma skupiająca przede wszystkim firmy oraz osoby z danej branży.

To taki Facebook dla profesjonalistów ale przystosowany do kontaktów zawodowo-biznesowych. Jest to miejsce, w którym znajduje się dużo potencjalnych partnerów do współpracy lub klientów. Każda firma, która profesjonalnie podchodzi do swojej obecności w social media, nie może pominąć założenia konta firmowego w LinkedIn.

Łatwo tutaj nawiązać kontakt z innymi użytkownikami, dzieląc się wspólnymi pasjami na forum. Linkedln pomaga w budowaniu świadomości marki i poprawia komunikację – zarówno między firmą a klientami, jak i firmą oraz obecnymi i byłymi pracownikami. Ponadto jest doskonałym wsparciem dla działów B2B i HR a więc może okazać się świetny w przyszłych procesach rekrutacji.

Z kolei sam system reklamowy opiera się na podobnych zasadach rządzących ogólnie w social media. Również tutaj możemy promować dany artykuł, część oferty czy pokazywać informację o zaletach naszej firmy. Szczególnie korzystne jest stworzenie strony firmowej z branży technologii informacyjnych, sektora publicznego, sektora bankowego oraz marketingu i reklamy.

Google+ 

Chociaż nie jest typowym przykładem reklamy w social media to jest przeznaczona dla profili firmowych. Ogromną korzyścią płynącą z założenia konta firmowego jest możliwość łatwego odnalezienia twojej firmy przez klientów z bliskiej okolicy. Pozwala na zwiększenie szans na dobrą pozycję firmowej strony w wynikach wyszukiwania.

Tworząc wizytówkę firmy, czyli tego, z czym zetkną się internauci pamiętaj aby była ona czytelna i przejrzysta. Zadbaj o jej właściwy tytuł, zawierający nazwę firmy i określenie branży. Ogromnie ważne są również elementy graficzne wizytówki, zarówno zdjęcia jak i – co najważniejsze – logo. Logo powinno być „zdjęciem profilowym”.

Powinieneś również określić dokładne dane, wraz z godzinami otwarcia firmy i dokładnym adresem. Zachęcisz także potencjalnych klientów dobrym, konkretnym opisem twojej działalności, który umieścisz na wizytówce. Najważniejszą korzyścią jest przede wszystkim dobre wyeksponowanie w wyszukiwarkach związane z zapytaniami „lokalnymi” i branżowymi.

Polecane jest przede wszystkim dla małych i średnich firm, posiadających stacjonarne sklepy lub przedstawicielstwa. Pozwala im to na łatwiejsze odnalezienie ich na rynku lokalnym.

Snapchat

Jest platformą społecznościową, w której większość użytkowników to młodzi ludzie. Dlatego też reklama na platformie powinna być kierowana właśnie z myślą o młodych odbiorcach. Ponadto platforma skupia się głównie na treści wizualnej i interaktywnej, gdzie można tworzyć krótkie filmy, zdjęcia czy korzystać z filtrów, które pozwalają przeobrażać się w różny sposób.

To dzięki filtrom działa właśnie popularność tego serwisu. Pod kątem reklamowania szczególnie trafne są tutaj treści zabawne i z lekkim przymrużeniem oka. Formą reklamy mogą być tutaj również krótkie, 10-sekundowe filmiki, które zachęcają do określonego działania lub zapraszają do przyjrzenia się ofercie w nieszablonowy sposób. Wskazany dla firm, które podchodzą do kreacji reklamy z dużym dystansem do własnej marki.

Call Now ButtonZadzwoń do nas