• kontakt@project-ya.pl
  • 500-425-355
Skuteczna reklama w internecie

Reklama internetowa już dawno wyprzedziła niemal wszystkie inne, dostępne w środkach masowego przekazu. Jaka powinna być reklama w Internecie? Jakie mogą być formy reklamy internetowej? Gdzie i w jaki sposób się reklamować? Sprawdźmy na wybranych przykładach.

Reklama w mediach społecznościowych

Reklama w social media to reklama bazująca na budowanej społeczności, skupionej wokół jakiegoś zagadnienia, branży, konkretnej marki, usług lub grupy produktów.

Facebook to największa platforma tego typu. Podstawą działania tej marki jest fanpage. W ramach reklamy możemy zamieszczać na nim posty, na których mogą znajdować się zdjęcia produktów, opisy, filmiki, recenzje, hasła reklamowe oraz wszystko co dotyczy naszej firmy.

Każdy z fejsbukowiczów może polubić zdjęcie lub posta oraz udostępnić na swoim profilu, zwiększając tym samym zasięg naszej reklamy. Jeśli chcemy aby trafiła ona do grupy docelowej, którą określimy to możemy również skorzystać z płatnej reklamy. Wtedy przez określony czas i za określoną kwotę będzie wyświetlana na stronie głównej.

Instagram i Pinterest to platformy, na których główna działalność i publikowane treści są w formie zdjęć. Możemy na nich przedstawiać wszystko czego reklama ma dotyczyć.

Z racji tego, że grafika stanowi tutaj sposób wyrażania i przekazu całej reklamy, zdjęcia muszą być przemyślane aby jednoznacznie przekazywały to na czym nam zależy. Ponadto muszą zawsze być bardzo dobrej jakość, rozdzielczości, profesjonalnie przygotowane, skomponowane i skadrowane.

Możemy określić naszych odbiorców i ułatwić im wyszukiwane frazy zapisując je za pomocą tzw. hasztagów. Również tutaj jest opcja skorzystania z płatnej reklamy.

Twitter pozwala na bezpośredni kontakt z fanami dzięki tworzeniu krótkich i zwięzłych informacji. Powinny być dynamiczne, przyciągać uwagę użytkowników i posiadać nie więcej niż 140 znaków.

Jeśli chcemy rozszerzyć informacje lub przedstawić swoją ofertę w sposób bardziej rozbudowany to możemy wkleić link do naszej strony firmowej lub portale, na których zamieściliśmy pozostały przekaz marketingowy.

YouTube

To największy portal skupiający użytkowników, którzy oglądają filmy i to za ich pomocą możemy dotrzeć do potencjalnych klientów. Z uwagi na ogromną liczbę odbiorców reklama dociera do ludzi bardzo szybko.

Mogą to być krótkie spoty poprzedzające inne filmy, wyświetlane w ich trakcie lub tuż po zakończeniu. Przykładem takiej reklamy jest TrueView In-Stream. Jeśli użytkownik nie chce jej oglądać to może przerwać jej oglądanie po 5 sekundach. Warto wiedzieć, że reklamodawca ponosi koszt takiej reklamy dopiero kiedy cały spot reklamowy zostanie obejrzany.

TrueView Discovery to forma reklamy zachęcającej do wyświetlania nowych filmów. Jest ona umieszczana obok filmów na YouTube. Nieco inaczej działa Bumper Ads. To maksymalnie krótkie reklamy, trwające nie dłużej niż 6 sekund. Wyświetlana w trakcie filmu, przed nim lub po nim. Tutaj płatność obejmuje każde 1000 wyświetleń.

Reklama w sieci wyszukiwania

To nic innego jak reklamowanie się w wyszukiwarkach internetowych. Warto wybrać taką, z której korzysta najwięcej użytkowników. Obecnie największy zasięg ma wyszukiwarka Google co sprawia, że reklama w niej jest najskuteczniejsza i to na całym świecie.

Możemy korzystać z bezpłatnych reklam widocznych na mapach Google jak również z tych płatnych, związanych z usługą Google AdWords. Płatna reklama pozwala aby link do strony reklamowanej wyświetlał się zwykle nad linkami z organicznymi wynikami wyszukiwania. Są to tzw.

linki sponsorowane, a prawdopodobieństwo kliknięcia w niego jest bardzo duże. Bezpłatna reklama wyszukiwarce zwykle ma ograniczone możliwość ze względu iż internauci skupiają się na przeglądaniu wyłącznie pierwszej strony wyników wyszukiwania. Linki sponsorowane zaś, są wyświetlane w takiej samej formie jak wyniki organiczne.

Jedyna różnica polega na niewielkim zielonym napisie „reklama”. Najczęściej preferowaną metodą rozliczania jest klik w Google AdWords za klik. Oznacza to, że płacimy za każdą reklamę dopiero jeśli ktoś kliknie w link. Maksymalną efektywność uzyskamy dzięki ustawieniu odpowiednich słów i fraz kluczowych, które zainteresują potencjalnego odbiorcę reklamy.

Reklama w sieci reklamowej

To znacznie więcej niż reklama w wyszukiwarce. Zmusza ona niejako użytkowników do obcowania z nią nagminnie w ciągu dnia. Taka sieć reklamowa to miliony witryn, aplikacji i filmów, w których są wyświetlane reklamy również dzięki usłudze Google AdWords.

Obejmuje ona niemal wszystkich użytkowników Internetu dzięki wyświetlaniu reklama w tzw. witrynach partnerskich Google. Zaliczamy do nich np. Onet.pl, wp.pl, Interia.pl, goldenline.pl, demotywatory.pl, pudelek.pl itd. Oznacza to, że wszystkie osoby korzystające z tych portali będą miały styczność z naszą reklamą, nawet jeśli nie używają przeglądarki Google.

O potędze i możliwościach tej formy reklamy świadczy również popularność miejsc ich występowania. Nie są to tylko te portale i strony ale jednocześnie wszelkie aplikacje mobilne. Ich niebywałym atutem jest możliwość wykorzystania wszelkich formatów reklam – zdjęć, grafik, tekstów, filmów itd.

Dodatkowo niski koszt tej reklamy, rozbudowane możliwości dotarcia do internautów oraz wprowadzania zmian w wizerunku firmy i monitorowania zachowań klientów czynią z tej formy reklamy potężne narzędzie.

Warto również pamiętać, że aby właściwie dopasować reklamę do odbiorcy możemy wykorzystać pomocne parametry jak: słowa kluczowe, tematy, lokalizacja, język, wiek, płeć, preferencje, zainteresowania, posiadane urządzenia, w tym mobile oraz aplikacje, z których korzystamy

Questvertising

To nowy i coraz bardziej popularny rodzaj reklamy. Stawia on przed odbiorcą pewne zadanie do wykonania, które wymaga podjęcia określonej reakcji, np. wskazania prawidłowej odpowiedzi na zadane pytanie. Aby wynagrodzić odbiorcę aby mu się chciało w tę interakcję wchodzić należy mu coś dać.

Rozwiązaniem może być połączenie reklamy z paywallem (to forma ograniczania dostępu do prezentowanych treści za pośrednictwem abonamentu, płatnego, rzecz jasna) w taki sposób, aby dostęp do treści artykułów nie wymagał płacenia.

By tak się stało wystarczy odpowiedzieć na pytanie dotyczące widocznej reklamy. Internauta wskazując prawidłową odpowiedź daje jasny sygnał, że zapoznał się z tą reklamą. A to najlepsza wiadomość dla każdego reklamodawcy.

Remarketing

Promocja firmy w Internecie może mieć również taką formę. To nic innego jak wzmacnianie zainteresowania klienta, który już odwiedził konkretną witrynę, poprzez wyświetlanie mu trafnie dobranych reklam. Są one dobierane na podstawie dotychczasowej aktywności użytkownika co pozwala uniknąć przedstawiania reklam internautom absolutnie niezainteresowanym naszym produktem czy usługą.

Jak dowodzą badania, kilkukrotny kontakt z konkretną reklamą, wprowadzoną po własnych poszukiwaniach produktu przez potencjalnego klienta, zdecydowanie zwiększa prawdopodobieństwo powrotu do odwiedzonej wcześniej strony.

Dodatkowo zwiększa ruch na stronie docelowej dynamicznie przekierowując zainteresowanych danym asortymentem internautów. Remarketing jest dość tanim narzędziem, które dobrze wspomaga sprzedaż.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz więcej informacji to chętnie pomożemy. Zachęcamy do kontaktu.

Call Now ButtonZadzwoń do nas